Tuesday, May 29, 2012

Biskut Dahlia

Atas permintaan anak kesayangan Mudrikah Husna, dengan jayanya aku menyiapkan cookies ni dalm masa less than 4jam. .hahaha.. maybe sbb aku buat 1/2 adunan je.. (butter ada 150g je..) aku amik resepi dr uncle Mat Gebu ... hahaha.. byk resepi aku dh amik.. thanks ek!! Well.. aku postkan jugak utk sesiapa yg bminat nk salin.. kot kot utk raya nnt kan..?? heheh.. aku pun standby utk raya jugak.. (alahai.. rejab pun blum abis.. dh pikirkn syawal ek.. heheheh)


Bahan²:
240g Tepung Gandum *
160g Tepung Kastard *
100g Tepung Jagung *
2 kuning telur
160g Gula Aising
300g Butter
1 tbsp esen vanilla
ceri merah (untuk hiasan)

Cara²:-
1. Campurkan *, gaul rata dan ayak.
2. Putarkan mentega & gula aising sampai berkrim. Masukkan kuning telur dan esen vanilla. Putar hingga kembang.
3. Perlahankan speed dan masukkan tepung sedikit demi sedikit.
4. Masukkan dalam acuan yang dikehendaki dan hias dengan ceri merah/hijau.
5. Bakar dalam oven 170'C selama 15-20min. (tengok keadaan oven ek).
6. Biarkan sejuk atas jaringan sebelum masuk dalam bekas kedap udara.


Nnt update ag ek..?! Nk sambung keje..bubye!

NOTE: Bestnya dengar member² p holiday during school holiday.. Have a nice trip!!

No comments:

Post a Comment