Wednesday, May 9, 2012

Apa Kejadahnya!!

Aku tertengok satu video dlm FB pasai cikgu (a.k.a org bodoh) yg pukul baby..i think baby tu maybe less than 1year.. kesian sungguh.. dihempuknya baby tu ngan bantal.. ditampar..dipukul.. dicubit.. aduihh!! seksanya budak kecik tu.. dia xpenah terpikir ke satu hari nnt maybe dia kena hantar anak dia ke nursery and IF org lain buat mcm tu kat anak dia.. MARAH x?? Aku pelik aa.. aku rasa derang ni desprate keje.. jaga budak kat nursery.. bile TENSION.. lepaskan marah kat bebudak tu.. bile marah kat majikan.. korang dera bebudak tu.. tak pakai otak betuiii!!! STUPID! aku xsanggup dgr suara bb tu.. (kebetulan xde speaker).. klu x.. mayb aku pun leleh tgk video tu.. yg amik video pun SENGAL.. kenapa tak halang org tu!? maknanya ko jugak bersubahat tau...

Hanya Allah Yang Maha Mengetahui.. dan hanya Allah yg boleh membalas setiap perbuatan jahat ko tu.. Anak yg xberdosa ko pukul, cubit, tampar.. Hey!! Anak orang la.. bukannya anak patung.. eee.. geramnya.. apalah salah bb tu sampai sanggup pukul cubit dia sekuat hati.. Astagfirullahhalazim..! mengucap cik kak ooiii.. mengucap.. buatnya masa ko pukul tu Allah amik nyawa ko.. mcm ne? syaitan dh merasuk dlm badan.. sebab xcukup iman (beringat utk diri sendiri jugak supaya aku lebih sabar dalam mendidik anak² aku..)

Anyway.. aku bersyukur cikgu di Tadika Umi Danau Kota xmacam tu.. terima kasih banyak².. klu skit² kena cubit tu biasa la sbb anak kita pun maybe xdengar cakap.. tapi kalu baby yg blum pun bjalan.. merangkak..dibuat mcm org dlm video tu.. Allahuakbar.. hanya Allah yang tahu betapa tersiksanya budak kecik tu..

Semoga Allah melindungi baby tu dr perkara yang tidak baik terutama dari segi kesihatannya.. aku takut otak dia bergegar dan merbahayakan kesihatannya. Ya Allah Ya Rasulullah.. Kau lindungilah bayi tersebut.. hanya padaMu tempat aku memohon perlindungan kerana Engkaulah Yang Maha Mengasihani..AMIN! korang tolong doakan jugak tau! kesian tu bb tu..BYE

** Sama² kita doakan ek kengkawan..**
** dh 5 kali aku edit entry nih.. 

No comments:

Post a Comment