Thursday, September 22, 2011

Friendship Forever!!

Ble kuar citer pasai Anniversaries smlm.. terus mengimbau kenangan bersama kengkawan di UPM especially NURUL AKMA & SITI NOOR HASLINA.. walaupun kini jarak memisahkan kita tp hubungan itu tetap utuh n kukuh.. melalui FB kita masih saling berhubung..Mari kita semak detik pertemuan itu..

pada tahun 1998 (klu xsilap aa)... selepas selesai 1 semester matrikulasi.. aku di'invite' menjadi fasilitator di kolej utk kemasukan student baru.. aku ok je.. lalu accept offer tu.. berbekalkan ADU.. aku trus ke Kolej utk sesi pendaftaran.. Bile dh daftar.. aku ditempatkan dlm dorm yg penghuninya sangat asing buat aku.. kawan aku..Laila bilik sebelah so, aku sll lepak sana.. until satu ptg..ketika Siti Noor Haslina n Nurul Akma tengah pk kan step utk senamrobik.. br aa perkenalan bermula..

Bermula dr situ, kami b3 saling bersama dlm melakukan ape saja.. kebetulan Siti Noor Haslina plak ada motor MAF dan memanjangkan langkah kami ke mana sj.. slps abis fasi.. kami masih rapat dan menjd sungguh rapat.. mcm² yg kami lalui.. accident la.. kena kejar ngan anjing la.. yg sll kami buat.. keje giler..cthnya.. ada satu petg tu.. lps p jogging kat Bkt Jalil.. trus singgah di McD Highway Sg Besi.. sambil menikmati makanan n bergambar.. Nurul Akma plak menyelak newspaper.. pastu trus plan tgk wayang di Odeon KL.. masa tu jam 6.30pm.. show time 7.15pm.. lekas² mkn mcD.. trus berdesup ke sana.. aduihh!!

tu skit je.. tgk movie tgh mlm.. makan kat kedai Sri Serdang (kedai abang botak kan..?).. menu makanan pun abg tu dh tau.. KAILAN IKAN MASIN, SUP DAGING, TELUR BUNGKUS.. air Teh o ais, teh ais and teh o ais limau.. klu lama xdtg..sure abg tu pun tanya.. cuma ni bukan tempat kami berdating.. err.. aku penah kot tp bukan ngan aidit.. wakakaka.. sbb blum kenal..mana nk dating situ..hhehe

lps they pindah umah sewa kodak.. aku masih dok dlm ag.. tp aku sll haihong umah derang.. mcm umah aku jugak cuma xbyr sewa.. aku cuma tolong kemas umah sbb aku mmg suka kemas umah..hehehe.. byk knangan umah kodak.. selain ngan kengkwn di situ.. Julie, Anis, Za G, Diana, Ina C.. kenangan SERANGAN 'THE SIM'.. memang x hengat nye main (skrg ada di FB.. blum main ag).. p mkn reramai kat KFC..kedai India sblh BSN.. jalan kaki smuanya.. p beli burger Santak kat dpn 7E memalam or pepagi buta.. dan yang paling sedih.. motor aku n ina.G a.k.a anakda a.k.a Siti Noor Haslina hilang di depan umah kodak ni.. sungguh menyedihkan..

aduihh... byknnya kenangan masa belajar.. dan the best ever.. klu ngan kawanda a.k.a Nurul Akma and anakda.. lagi bannnyyyaaakkkkk...!! xterkira banyaknya.. n sungguh menyeronokkan.. sempit RM nk mkn.. p dating xde RM..tpaksa pinjam.. mkn share.. ble tgh kaya mkn sedap².. shopping.. baju pun kengkdg share.. as well as sandals.. (tq kawnda) even aku sll balik JB sbb nk p dating.. TQ so much kawanda.. wpun xmenjadik planning kita nk dok umah sebelah².. (tp aidit ada tanya gak.. nk ke..? umah blkg tu masih kosong kan..?).. hehehe..

memang xleh lupe smua ni.. korang b2 celebrate somethg utk bonda.. kat King's .. bagi bunga Daisy faberet.. n mkn nasi lemak..:D aduihh.. memang sonok kan..? mcm² kita explore.. klu ngan bajik n cer.. ngan duit xcukup nk byr dinner (cer bw duit syiling je..).. p lepak Dataran Merdeka.. join dinner TESL yg totally xde kena-ngena ngan bonda.. kita p mkn kat Kg Baru.. naik WGR (errr...jgn marah ek hubby).. skali ngan adik..

tu blum citer pasai p tgk konsert SHEILA ON 7.. aduihhh.. faberet sll tuh.. ble aa dpt pegi tgk konsert ag ek.. terkinja-kinja kan.. lompat².. siap ada photographer nk amik gmbr ag.. but kita kena melarikan diri.. cehhhh.. konon glamer aa tu..kan..? hehehe.. kita x cari glamer.. kita cuma nk ENJOYYYY!!!

korang ingat x ada satu kali tu kita p tgk midnight.. pastu ada mamat 2 org kengkonon nk usik kita la.. dia tegur popcorn kita.. skali kita offer dia.. tanpa segan silu.. wakakaka.. last last.. dia yg malu n blah.. amik kau..

i think.. korang berdua yg paling byk tau segalanya tentang aku dan begitu jugak sebaliknya.. kan kan..? heheh..mcm² kan.. but all past is past la.. smua tu pengajaran n pengalaman buat kita untuk meneruskan kehidupan.. kwanda ngan kisah pcintaan kawanda.. akda pun sama.. as well as myself.. kawanda knows more..waaaaa... sedih ngenangkannya tp alhamdulillah.. Allah Maha Mengetahui kan..? susah senang tawa nangis smua kita dh lalui bersama..

Well enough la utk refresh ada yg blaku kepada KITA dahulu.. yg penting.. kita masih seperti dl.. happenning.. ceria.. 'muda' dan BEST FRIEND sampai bile²..

Take care my friends!!!! happy always..

To my BFF kawanda n anakda.. jgn lupe plan kita next year.. we must make it happen..OKAY!!!!

1 comment:

  1. Bonda...akda was googlingfor my name.,and i found this entry...such sweet memories..wish we can do everythng all over again~~ miss u two...

    ReplyDelete