Monday, September 5, 2011

Cerita Raya

Alhamdulillah.. Bjaya jugak menghabiskan puasa thn ni.. ntah bjumpa lagi ke tidak tahun depan ek.. (insya-allah) Ape yg menarik..? meh story skit..

Hubby balik ke KL ari Jumaat.. tp dia straight ke Office sbb ada bbuka posa together.. malam br jumpe.. sonoknya anak² (aku pun sama)..kebetulan plak masa aidit sampai.. kami pun br sampai dr umah Yong Intan.. amik bj raye den.. lama gak melepak sana.. dr kul 8.30pm until 10.30pm.. tu pun masa nk balik.. terbukak plak citer sonok.. tahan sekejab.. pastu ckp ngan Yong.. kita sambung di kampung nnt (mcm ada masa je..kan..?)

Sabtu plak.. aku keje.. replace sabtu depan supaya aku bleh straight cuti.. membosankan.. usha resepi ngan harapan dpt buat jugak cookies raya.. mak n adik di kampung dh bjaya menyiapkan semperit n biskut kelapa.. ok aa tu.. mazola mak malas buat.. so aku ckp ngan adik.. kakak yg buat but not Mazola la.. biskut kacang resepi blog Kak Siti Delima (Resepi Here)

Lps balik keje.. anak² n hubby dh menunggu nk p Shah Alam.. menghantar bungkusan k.ros yg tertinggal dlm kete aidit smlm masa p mkn bbuka.. barang sulit..wakakaka.. selesai p hntr.. kami singgah di Empire Mall.. sj jenjln n hubby suh aa cari ape yg nk beli.. aku ni jenis klau nk mencari masa ni.. mcm malas je.. penat pusing.. singgah makan petang tp bukan kami yg mkn.. anak².. muka lapar je.. hehehe.. mkn bubur ayam je.. ok la.. alas perut sbb hubby dh reserve TGIF kat Wangsa Walk..

Kuar dr Empire.. trus balik umah n jemput my PIL n straight p WangsaWalk.. selesai order n bayar.. p jenjln.. kali ni hubby push ag suh beli bj or anything.. ok ok.. minat satu bj kemeja a.k.a bleh buat baju keje skali.. dh beli.. masa sudah time utk mkn.. abah n mak dh menunggu gak kat sana.. after bbuka.. trus balik umah.. letihnya!!!

Ahad plak.. pepagi selepas bsahur aku trus mulakan aktiviti membuat cookies. Aim nk buat Almond London n Peanut Cookies.. Goreng kacang n memblend.. sambil² menggoreng kacang.. aku siapkan adunan almond london.. pergh.. bpeluh sbb mixer rosak.. pakai tangan.. klu xsedap.. nasib la.. siap adunan AL.. siapkan adunan biskut kacang plak.. n bake biskut kacang dl.. almond xbuat ag.. ketepikan je dl sbb ada bahan yg xcukup.. siap membakar biskut.. dpt aa dlm 2balang.. alhamdulillah.. kemudian dibahagikan kepada 3 bahagian.. 1 utk umah KL, 1 umah kampung n 1 utk umah Tganu.. my PIL balik Tganu ptg ni.. so, kirim aa sebalang.. tu je rezeki yg sempat buat.. almond blum siap..

Lps tu.. hubby bangun.. ajak p JJ plak.. round utk cari ape yg patut.. aku sambar 1 sandal.. 2 helai bj kemeja n 1 kemeja untuk hubby.. pastu beli brg dapur skit.. n bgerak balik.. sampai umah.. prepare makanan utk bbuka sbb hubby nk bbuka di rumah.. lgpun lama aku xmasakkan untuk dia.. rindu plak nk masak utk hubby tsayang.. masak simple je.. ikan kerisi goreng ala Tganu.. sup bebola daging.. sambal hijau.. dh siap..! siapkan bahan².. lps antar PIL ke airport br masak..

sampai di Airport.. check flight details.. re-time plak.. xpela.. ada masa nk bbuka kata mak.. ok la.. lepas mak abah p solat Asar.. kami jumpe balik them.. hubby serahkan duit raya n duit banje utk kat sana nnt.. aku nk kasi.. aku pun bukan ada RM sgt.. tu pun alhamdulillah.. hubby dh gaji.. bleh aa bantu skit² persiapan raya.. selesai.. trus balik sbb nk masak bbuka.. anak² hubby jaga.. sambil masak.. gentel almond london.. sidai kain.. kemas umah.. plan nk mop lantai.. hubby kata xpayah..erm.. CANCEL mop lantai.. kang buat kang bising plak dia..

Selesai bbuka.. hubby tanya.. 'mana bj beli td..?' aku jwb.. kan hubby yg masukkan brg dlm kete kan.. tgk dlm kete.. SAH.. xde.. aduiiiiiiiiii.... hubby ckp.. ttinggal dlm troli aa kot.. Sedihnya hati.. dkt RM200 smua nya.. lps Maghrib.. hubby ajak p beli balik ape yg dh ilang tu.. aku ckp.. kita cuba je aa tanya kaunter kot ada org budiman hntr sana (kot ada la..)

sampai JJ.. xde pun.. mmg bukan rezeki kami.. aku ckp.. agaknya ada zakat xbyr aa tu.. Allah tarik skit.. sedih mmg sedih.. bli baru pun xsama feel nya.. lps re-shopping.. balik umah.. kemas bj nk balik kg esok pepagi lps subuh.. letihnya.. kul 1.30am br masuk tdo.. hubby dh tdo dl sbb esok dia nk drive.. aku kemas umah.. isi kuih dlm balang.. lap lantai dapur.. (bkn mop).. lap sana sini.. packing ape yg nk bw balik dh sebagainya.. masuk tdo pun mata xlalu nk pejam.. letih sgt.. akhirnya pejam jugak..

kul 4.30am aku bgn bsahur.. hubby xmo.. dia dh mkn kueteow td.. sambung kemas skit2.. masukkan brg nk bw balik dlm kete.. tggl beg bj n beg susu afham je.. xlama tu hubby bgn n siap².. lps subuh je kami bgerak balik kampung.. anak² tdo so do i.. hubby sengsorang drive.. 7.30am dh sampai kampung.. plan nk tdo.. tp xjd.. sambung gentel Almond London..

To be Continued....

No comments:

Post a Comment